Blog Archive

Saturday, January 2, 2016

3rd trimeSter check Up

disebabkan umah  sewa ak yg tinggi melangit di tingkat 5 ituu..maka parents aku n in laws serta encik sebeng sruh aku ulang alik shah alam> bukit jalil. aku kdg2 rs penat pon ye naik tngge tu.tp semat dlm hati sbg exercise utk aku. kdg2 nk drive ulang alik tu penat la jugak kan.tmbh2 da skit pinggang n xselesa sgt nk drive. tp xpela..da dorang sume sruh cmtu.. folo jela..lgpon 2 weeks before EDD aku da request kt bos aku nk work from home saje. lg selamat, selesa n umi aku pn senang hati.

since aku da stay kt uma parents aku kt shah alam, maka check up maternity aku pn tuka ke shah alam. utk aku, aku kene pegi KK seksyen 19. hari tesebot aku siap amik cuti tu...sbb tkot proses tu lmbt sbb xbiase lg pegi sini anddd sbb aku tuka dr Seri Kembangan, might takes time la kot. tapii bila je aku tny2 nurse yg resposible for area seksyen aku tu.. die kte schedule arini [22 oct]da pnoh..n di suruh dtg pade esok harinyeee..huk alohh...seb bekla mnggu tu aku shift 11am , xde masalah sgtlah.

dtglah aku keesokan harinye...system kt sini cm laen dr sri kembangan. aku rs seri kembangan lg sistematik. contohnye.. kt seri kembangan..bile no dipanggil, amik buku kt kaunter yg ko drop buku pink tu, die da tulis..kene pegi mane..lab ke, bilik nurse ke, amik drh ke n etc.. compare to seksyen 19, no kene panggil pegi timbang, then ko terkapai2 pastu nk pegi mane. hari tu dptlah aku dgn budak2 praktikal...tny next nk pegi mane xtau nk jwb...pffftttt... xkn la xtau proses lngsong..

klo kt seri kembangan.. utk lab..ko ltak buku pink tu then amik siap2 urine ko, tnggu no kene pnggil then amik drh plak. so xla tnggu lame sgt. kt seksyen 19, ltak buku > tnggu no kene panggil > amik darah + urine > wait for result > tnggu lg no kene panggil. n aku rase chckup kt seksyen 19 lg lame..mayb sbb org lg ramai anddd...klo kt seri kembangn, chck baby adelah nurse laen n prego moms adelah nurse laen. x campur. tapi kt seksyen 19, ko nk check baby ke, ngndong ke sume nurse yg responsible for your area yg check.nurse yg same. itu yg buatkan proses jd lebih lame. xpelaaah.. tnggu sajelah..

bile jmpe nurse, nurse tny aku knape nurse seri kembangan set date appointment aku 2 weeks, pdhal aku da sepatotnye every week sbb da 3rd trimester. errmmm seb bek la aku xnk berloyar buruk..of kos la aku xtau..aku folo je tnpe bntahan ape yg nurse sruh kan..memandai2 kang org xsuke jugak. aku pon senyum sumbing jelaaa.. nurse yg check aku tu baik orgnyee..ms nk check heartbeat bby, bby cm lemah..yelah sbb aku xmkn lg...lame sgt..aku mmg salu mkn pas check up. nurse bg nasihat dgn lembut..tenang n suke aku dgr.. pesan kt aku kene mkn..kesian kt bby..hmm mmg salah aku la kan.. baik btol nurse tu..name die Rahliana.  tapii sbb da 36 weeks tp aku still xde jmpe doc lg...nurse tu mmg sruh aku jmpe doc ari tu jugak.. nk scan baby..tp xbole jmpe tros..kene tnggu n dtg balik kol 2pm..huk aloh..kol 2 dtglah semula aku ke klinik..mmg maleh btol nk drive sbb panas gile kot time tu..pening palo den.. seb bek tnggu jap je nk tros no kene pnggil.. kt seksyen 19 ni, klo nk jmpe doc, tu diaaaa...panggil no skali 5 org. da sesak dlm bilik doc tu..aku pon xfhm apesal doc wat cmtu..mayb nk bg nmpk no grak laju kot? dahh mcm xselesa plus xbole nk tny byk sbb org len dok tnggu dlm tu.
latest  scan bby adelah seberat 2.95kg.. not bad klo nk dilihat dr segi size perot aku yg org dok ckp ""ee...keciknye perot mcm baru 5 bln" hmm bguslah..perot kecik..comel petite gichuu.. :p

aku tny doc , since dat week kecoh Hospital Shah Alam da bukak.. tp mcm2 rumours aku dgr..hny utk rwtn pakar sajelah...xbukak lg for bersalin laah..tp nk puaskan hati..aku tny lah..n jwpn doc mengecewakan aku... next year [2016] baru bukak..hmm terpakselah bersesak kt Klang jugak..redhaaa jelaahh...

berakhirlah hari yg pjg utk aku first time tuka to seksyen 19 punye KK. cm nk kire one whole day aku spend utk completekan check up aku kali ni..hadooo....da la kene dtg every week...klo cmni gayenye...mmg kematula den..tp good thingnye adelah...check up kt seksyen 19 ni umi aku bole tmnkan..so xdela bosan cm check up kt Seri Kembangan tu.. :)


p/s: mkin lame mkin xsbr nk beranak..tp tkot pon ade jugak :)

adios!
 

No comments:

Post a Comment