Blog Archive

Tuesday, December 27, 2016

Memilih VITAMIN C



Vitamin C memang banyak jual dekat kedai kan? Tapi macamane nak tau yang mana paling bagus, berkesan dan berbaloi untuk dibeli?
.
Kalau tanya Pjart mestilah pjart pilih yang natural dan safe untuk badan. Sebab apa? Takut nanti ada kesan sampingan pada badan..konon consume vitamin untuk sihat tapi sebab ada pewarna, pemanis, perasa nanti takdelah jadi sihat mana pon kan?
.
Lagipon vitamin C kat kedai tu mostly bukan ada teknologi sustained release..pelepasn berperingkat. Kenapa penting? Vitamin c vitamin cepat larut dan cepat musnah oleh haba dan stress. Kalau jenis yang takde teknologi sustained release tu, vitamin c dilepas secara terus, maka yang tak diperlukan badan pada masa tu, terbazir cmtu je.
.
Mencari yang harga murah? Boleh tapi hati hati sebab yang murah ni kadang kadang adalah vitamin sintetik yang akan beri kesan buruk pada kita.
.
Perlu diingat, tubuh kita tak mampu nak menghasilkan vitamin c sendiri, dan akan berkurangan seiring dengan aktiviti harian kita.
.
Nampak tak betapa pentingnya memilih vitamin C yang betul betul berkesan pada badan kita? Kalau beli supplement of courselah nak yang betul betul membantu kan?

Ni cadangan Pjart hehe...bukan bias atau apa..sebab sebelum beli apa apa supplement untuk kesihatan Pjart memang akan pegi google, tanya ok ke tak..memang vitamin C shaklee ni penyebab Pjart terusss melekat dengan shaklee sampai terjadi distributor..hahaha..
.
Untuk penjimatan, rasanya vit c shaklee menjimatkan sebab dengan harga tak sampai rm100, 180 tablets dengan pengambilan 2 biji sehari yang disyorkan..bayangkan berapa lama and berapa yang korang boleh jimat kan? Tentu tentu vitamin C shaklee ni memang bukan sintetik sebabb setiap botol supplement shaklee tidak menggunakan gel silika!
.
Now chuolls tell me best ke best sangaatt?? Ehee..boleh upkan immune, kulit cantik, antioksida, bina kolagen dan pelbagaaiii lagi kebaikan. Yang ada family tu boleh ambil sama sama dengan suami, anak anak, biar sihat sama sama keluarga bahagia giteewww

Itu saje tips kali nii...pape boleh pm jeee untuk more info!

013-3530799 😊





No comments:

Post a Comment