Blog Archive

Saturday, December 31, 2016

KAYA




Semua orang nak jadi kaya kan? Tapi ada yang kata kita kene wasatiyyah je..kaya nanti melalaikan..tapi bagi Pjart, tak salah pon jadi kaya, asalkan nawaitu tu betul!
.
Bagi Pjart pon, memang impian nak jadi kaya..siapa yang tak nak kan? Nak jadi kaya pon bukan sebab nak bermewah..sebab bila dah kaya benda pertama nak buat adalah nak tolong family supaya senang bersama. Tapi sebenarnya kita bole buat lebih lagi bila kita kaya!
.
Macam master idola saya...berkongsi pengalaman macamana beliau mampu bayar zakat dengan amaun sebesar 5 angka dan bayar lebih untuk bantu umat islam yang memerlukan! Allahu, Pjart pon nak macamtu sebab macam yang kita tahu, stiap harta kita ada bahagian untuk orang lain. Memang bisnes camni yang Pjart cari selama ni, tak pernah gagal untuk saling mengingatkan dan memperbaiki diri. Begitu besar pahal yang beliau dapat dengan zakat berjumlah besar sebegitu..buatkan Pjart rasa nak usaha lebih lagi supaya Pjart pon dapat berzakat dengan jumlah besar macamtu, boleh bersedekah, wakaf dan sebagainya! Seronoknya! Tak perlu berkira kira lagi bila nak bersedekah!
.
Betullah cakap orang..ada duit semua jadi.. tapi it depends camne kita spend duit tu..adekah dapat bantu kita nanti di akhirat kelak? Ataupon membawa kita ke jalan yang tak diredhai Allah. U choose the path! Untuk Pjart, dah semakin terang apa yang Pjart nak buat bila dah kaya nanti. Doakan Pjart okeh!
.
Pjart pon nak doakan semuaaaa yang membaca ni supaya akan menjadi kaya dan dilimpahi rezeki supaya dapat bantu semua yang memerlukan. Siapa yang usaha pasti dapat! Spend your wealth wisely!
.
Apapon untuk sesiapa yang berminat dengan bisnes shaklee under group SPECTACULAR ni bersama Pjart, boleh pm Pjart, tanyalah apa saja..kita kaya bersama yuk! Supaya dapat beri lebih lagi kepada masyarakat!

013-3530799



No comments:

Post a Comment